Nie masz czasu na nic, a wrodzona leniwość nie pozwala Ci tego zmienić? Dzisiaj kilka sposobów na zorganizowanie swojego czasu i pokonanie lenistwa.

Na początku powinniśmy zastanowić się nad tym co chcielibyśmy wcisnąć w tygodniowy grafik. Warto wypisać także ile te czynności mogłyby potrwać (np. bieganie- 30 min).  Kolejnym etapem jest zapisanie godzin „pewniaków” czyli godzin, które mamy zajęte z góry jak np.  szkoła/ praca od ósmej do szesnastej.  Gdzie umieścimy wypisane wcześniej zajęcia zależy to tylko od nas. Wybierając dni tygodnia i godziny, weźmy pod uwagę jak dany dzień wygląda. Nie przeceniajmy zbytnio swoich możliwości, nie jesteśmy w stanie biegać i ćwiczyć przez cały czas wolny, warto rozłożyć to sobie na resztę dni, szczególnie te, w których jesteśmy bardziej narażeni na zmęczenie psychiczne (dlaczego wyjaśnię za chwilę).

 

Kalendarz receptą na sklerozę…

Jak wszyscy, bez względu na wiek, wiedzą- skleroza nie boli.  Ja także zmagam się z niesamowicie słabą pamięcią z tego powodu nie wyobrażam sobie, że mogłabym zapamiętać cokolwiek bez kalendarza. Najlepiej zainwestować w nie za duży, ale taki, do którego zmieszczą nam się wszystkie potrzebne informacje. Zapisując w nim wszystkie szczegóły takie jak testy, spotkania ze znajomymi, czy nawet wysłanie listów, nie będziemy mieli problemu z odtworzeniem tego co robiliśmy nawet kilka miesięcy temu, gdy będzie taka potrzeba, nie zapomnisz o niczyich urodzinach, nikt też nie wypomni Ci że nie przyszedłeś na umówione spotkanie.

Dobra motywacja przezwycięży największe lenistwo!

Przez długi czas nie byłam w stanie zmotywować się do czegokolwiek, zaczynając od nauki, kończąc na ćwiczeniach. W pewnym momencie uznałam, że tak być nie może. W opanowaniu uciekającego wciąż czasu pomógł grafik, jak jednak przełamać się i zacząć działać? – Znaleźć sobie motywację.

Jeśli chodzi o motywację do ćwiczeń, w moim wypadku wystarczyły zdjęcia i osoby, którym udało się osiągnąć (ciężką pracą oczywiście, nic nie ma za darmo) wyznaczone cele, wymarzone figury. Jeśli inni dają radę, to dlaczego masz być gorszy? Jesteś w stanie osiągnąć znacznie więcej. Zmarnowany na bezczynne leżenie i patrzenie w ścianę czy w telewizor czas już nigdy nie wróci, wybór czy chcesz swój najlepszy okres w życiu marnować na nic nierobieniu, czy też ruszyć się i zacząć osiągać cele, realizować pasje i spełniać marzenia należy od Ciebie.

Co zaś mają ćwiczenia do przestrzegania reszty grafiku? Jeśli jesteś w stanie regularnie ćwiczyć inne czynności nie sprawią Ci problemu. Dodatkowo zmęczenie fizyczne neutralizuje do minimum zmęczenie psychiczne, które znieść o wiele ciężej. Treningi uczą systematyczności, jakiś czas temu odkryto także, że czynią nas bardziej pewnymi siebie. Jeśli ćwiczymy z innymi, pomagają także w kontaktach z ludźmi. Wspólna pasja zbliża bardziej niż cokolwiek innego!

bluza- klik / legginsy- h&m / buty- nike air max 90